To kompleksowa usługa dla dzieci z trudnościami w przetwarzaniu bodźców zmysłowych, nadwrażliwością lub podwrażliwością sensoryczną, opóźnionym rozwojem ruchowym, problemami z równowagą, koncentracją, emocjami czy zachowaniem.
Diagnoza SI obejmuje:
szczegółowy wywiad z rodzicami,
obserwację kliniczną,
Po diagnozie przygotowuję pisemną opinię oraz plan terapii dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka.
Terapia SI to zajęcia w formie zabawy ruchowej, które stymulują układ przedsionkowy, proprioceptywny i dotykowy. Ich celem jest poprawa samoregulacji, koordynacji ruchowej, uwagi oraz funkcjonowania w codziennych sytuacjach (szkoła, dom, relacje).
standaryzowane testy integracji sensorycznej,
KATIS- system do diagnozowania i terapii dzieci poniżej 4 roku życia,
analizę stylu sensorycznego dziecka.
Terapia ręki oraz diagnoza motoryki małej
Dedykowana dzieciom, które mają trudności z pisaniem, trzymaniem przyborów, samoobsługą (ubieranie się, jedzenie), niskim napięciem mięśniowym, słabą koordynacją i precyzją.
Diagnoza ręki obejmuje ocenę postawy przy pracy, chwytu pisarskiego, koordynacji wzrokowo-ruchowej, napięcia mięśniowego oraz funkcji dłoni. Na jej podstawie tworzony jest indywidualny plan ćwiczeń terapeutycznych.
Terapia ręki to zajęcia rozwijające sprawność dłoni, palców i nadgarstka, planowanie ruchu, koordynację i kontrolę wzrokowo-ruchową – w formie atrakcyjnych zabaw i zadań manualnych.
Zajęcia indywidualne dla dzieci z trudnościami w nauce, takimi jak: trudności w czytaniu, pisaniu, liczeniu, koncentracji uwagi, pamięci czy organizacji pracy. Prowadzę terapię dla dzieci z dysleksją, dyskalkulią, zespołem Aspergera, ADHD, zaburzeniami rozwoju i niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
Zajęcia są dostosowane do możliwości i stylu uczenia się dziecka. Pracuję poprzez zabawę, ruch i działanie – tak, by budować motywację, wiarę we własne możliwości oraz realne postępy edukacyjne.